Everything about دیابت کودکان

Wiki Article

مصرف یک لیوان شربت عسل (آب ولرم + ۲ قاشق مرباخوری عسل) دوبار در روز یک‌بار صبح ناشتا و یک‌بار قبل از خواب.

اگر به این نوع دیابت مبتلا هستید ، غذاهایی که می خورید باید دارای بار گلیسمی کم (شاخص) باشند – غذاهای حاوی فیبر ، پروتئین یا چربی بالاتر – مانند سبزیجات و پروتئین های مرغوب مانند ماهی ، مرغ ، لوبیا و عدس.

درست است که دیابت درمان کامل ندارد اما تقریبا کاملا می شود آن را کنترل کرد، در نتیجه کودکان و حتی بزرگسالانی که دیابت دارند اگر رژیم غذایی خود را رعایت کنند و دارو درمانی را هم انجام بدهند می توانند زندگی طبیعی و سالمی را داشته باشند.

در دیابت نوع ۲ قند خون بالاتر از ۱۲۶ است چون قند نمی‌تواند وارد سلول‌ها شود و در خون انباشته می‌شود.

قند ناشتا از متداول‌ترین آزمایش‌های تشخیص دیابت تیپ دو است که ابتلای فرد به بیماری را با ضریب اطمینان بالایی تشخیص می‌دهد. همان‌طور که از اسمش پیداست برای این آزمایش باید حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت قبل چیزی نخورده باشید تا وضعیت قند خون در حالت ناشتا سنجیده شود.

دیابت ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ اشتراک گذاری دیابت ملیتوس (شیرین) یا مرض قند به گروهی از بیماری ها گفته می شود که در اثر اختلال در استفاده از قند (گلوکز) موجود در خون به وجود می آید.

این علایم به علت عفونت های میکروبی می باشد و نیازه توسط متخصص گوش، حلق و بینی بررسی شوید.

چون دیابت در بین کودکان کمتر شایع است، ممکن است علائم آن مربوط به سایر بیماری‌ها باشد. به همین دلیل، ممکن است دیابت را بطور دقیق تشخیص ندهند.

به طور کلی بیماری دیابت هنگام بروز مشکلات متابولیکی بدن در استفاده از هورمون انسولین به وجود می آید. در حالت عادی پانکراس (لوزالمعده) که در پشت معده واقع شده است، هورمون انسولین را برای ذخیره سازی و مصرف قند و چربی در بدن از طریق خوردن غذا و تبدیل آن به انرژی مورد نیاز سلول ها، ترشح می کند.

این آزمایش نشان می‌دهد در سه ماه اخیر چقدر قند به گلبول قرمز خون رسیده است. اگر نتیجه آزمایش کمتر از ۵.۷ درصد باشد یعنی میزان قند خون طبیعی و نرمال است.

لیلی قلی پور سلام من لیلی قلی‌پور، نویسنده و معلم، هستم. همیشه دوست داشتم در حوزه‌ای فعالیت کنم که باعث تغییری مثبت در این دنیا بشم و به مردمم در بهبود شرایط جامعه کمک کنم.

اگر مادر مبتلا به دیابت باشد یا در حین بارداری مبتلا get more info دیابت بارداری شود.

عوامل ژنتیک و محیطی هم تاثیرگذار هستند. وقتی به دیابت تیپ دو مبتلا می‌شوید، لوزالمعده سعی می‌کند با تولید انسولین بیشتر، این بیماری را جبران کند. از آنجایی که بدن نمی‌تواند از انسولین درست استفاده کند، میزان قند زیادی در خون انباشته می‌شود.

یک سبک زندگی سالم شامل پیروی از یک برنامه غذایی سالم و درگیر شدن در فعالیت بدنی منظم است.

Report this wiki page